Descopera
Bine ai venit! Te rugam sa te autentifici (daca ai deja un cont la noi) sau sa te inregistrezi. Iti vom oferi surprize saptamanale si concursuri cu premii pe masura! Toate acestea pentru ca inovatia a devenit necesitate!

Descoperi! este locul de intalnire al tuturor celor care vor sa se documenteze, sa se distreze si sa isi faca noi prieteni!

Cu un continut variat si cu subiecte de la discutii despre cultura si civilizatie, stiinta, computere sau simple concursuri, Descoperi! te asteapta cu bratele deschise!
Va instiintam ca puteti intra in posesia unui spatiu de reclama pe site-ul nostru pe o perioada de 1 an cu doar 2,2 euro. Detalii in ACEST subiect.

Distribuiți
avatar
Lucian
Administrator
Administrator
masculin
Numarul mesajelor : 1038
Respectarea regulilor :
Puncte : 5545
Data de inscriere : 20/06/2008
http://www.descopera.forumz.ro
14102008
Multi barbati sunt devotati exercitiilor de intretinere corporala, dar zicala `daca nu il folosesti, il vei pierde` se aplica nu numai muschilor, ci si neuronilor. Sunt foarte multe exercitii care lucreaza pentru cele cinci functii cognitive majore ale creierului. Pe langa sarcinile pe care le ai zilnic de indeplinit, iti poti antrena creierul cu jocuri online si cu un program personalizat de fitness `pentru creier`.

Mintea noastra are cinci functii cognitive principale:
-memoria
-atentia
-limba
-aptitudini vizuale si spatiale
-functii executive

Este important sa stimulezi si sa-ti antrenezi toate cele cinci functii ale creierului, pentru a-l mentine in forma. Iata cinci exercitii pe care le poti face zilnic si care cu siguranta te vor ajuta.



1-Memoria
Memoria are un rol crucial in toate activitatile cognitive, incluzand cititul, gandirea si calculul mental. Exista cateva tipuri de memorie care lucreaza in creier. Luate impreuna, formeaza abilitatile cognitive pe care le observam cel mai mult cand incep sa devina subrede.

Ca sa-ti mentii memoria la cote maxime, trebuie sa o antrenezi. Sa asculti muzica nu este numai placut, dar alegandu-ti un cantec caruia sa-i inveti versurile, cresti nivelul acetilcolinei, substanta chimica care ajuta la imbunatatirea memoriei. Pune-te la incercare facand un dus pe intuneric sau imbracandu-te pe intuneric sau chiar spalandu-te pe dinti cu mana stanga. Aceste activitati creeaza noi asociatii intre neuronii din creier.

2-Atentia
Atentia este necesara in aproape toate sarcinile zilnice. Te ajuta sa te concentrezi in ciuda zgomotului si sa te canalizezi asupra catorva activitati deodata. Iti poti imbunatati atentia alungand rutina. Schimba drumul pe care-l parcurgi zilnic la munca sau reorganizeaza-ti biroul - ambele iti vor forta creierul sa se trezeasca din obisnuinta si sa fie din nou atent.

Odata cu varsta, atentia noastra se slabeste, facandu- ne mai putin receptivi si eficienti la mai multe sarcini deodata. Combinand activitati precum ascultatul unei carti audio cu jogging-ul sau facand calcule matematice mintale, iti vei forta creierul sa invete sa faca mai multe lucruri deodata.

3-Limba
Activitatile lingvistice iti vor antrena creierul sa recunoasca, sa-si aminteasca si sa inteleaga cuvinte. In acelasi timp, iti vor testa fluenta, aptitudinile gramaticale si vocabularul. Facand exercitii regulat, iti vei putea imbunatati stiinta in materie de cuvinte noi si vei recunoaste mult mai usor cuvintele familiare.

De exemplu, daca de obicei citesti paginile de sport, incearca intr-o zi sa citesti sectiunea de bussiness. Vei fi confruntat cu noi cuvinte, care sunt mult mai usor de inteles din context. Incearca sa intelegi cuvintele contextual, caci te va ajuta sa-ti imbunatatesti abilitatile lingvistice si vei sti cum sa utilizezi cuvantul intr-o conversatie viitoare cu seful tau.

4-Viziunea spatiala
Traim intr-o lume tridimensionala colorata. Pentru a-ti lucra aceasta functie cognitiva incearca sa faci urmatorul exercitiu: intra intr-o camera, alege cinci obiecte si memoreaza-le locatia, iesi afara din camera si incearca sa renumesti cele cinci obiecte alese si locatia.

Ti se pare prea usor? Asteapta doua ore si aminteste-ti obiectele si locatia lor. Data viitoare cand iti astepti un prieten, incearca din nou acest exercitiu. Uita-te in fata ta si noteaza-ti mintal tot ceea ce poti cuprinde vizual. Provoaca-te sa-ti amintesti totul si sa notezi. Asta te va forta sa-ti foloseti memoria si sa-ti antrenezi creierul sa se concentreze asupra imprejurimilor.

5-Functia executiva
Fara sa-ti dai seama, iti folosesti logica zilnic pentru a lua decizii, pentru a construi ipoteze si pentru a anticipa consecinte ale actiunilor tale. Activitati in care va trebui sa anticipezi miscarile potrivite pentru a ajunge la solutia optima, in cel mai scurt timp posibil, sunt activitatile pe care le faci zilnic: interactiunile sociale si jocurile video.

Jocurile video cer strategii si solutii pentru rezolvarea problemelor pentru a ajunge la nivelul final.

Munca cerebrala
Odata cu varsta, este important sa ne antrenam muschii mintii, la fel cum o facem cu muschii corpului. Acum ca te-am pus in tema cu cele cinci functii cognitive si cu metodele prin care sa le imbunatatesti, va fi mai usor sa gasesti activitati zilnice care iti vor mentine creierul in forma.

Sursa: AskMen
Distribuie acest articol pe:diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Comentarii

Niciun comentariu.

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum